Hibiscus – cea mai populară plantă de interior

Red hibiscus

Hibiscus, adică trandafirul chinezesc sau trandafirul japonez, este, cred eu, cea mai des întâlnită plantă de apartament. E îndrăgită mai ales pentru florile sale simple sau duble. Şi eu am mai multe plante în casă, dar despre asta un pic mai târziu. Această plantă minunată înfloreşte abundent din mai până în octombrie. Poate avea floarea de culoarea albă, roz, galbenă sau portocalie, dar cea mai răspândită cred că e cea cu flori roşii.

Şi totuşi, mulţi dintre voi probabil aţi observat că nu e deloc simplu să îngrijeşti un hibiscus. Una dintre problemele care pot apărea destul de des sunt păduchile care pot umple planta foarte repede. De aceea verificaţi regulat pământul de la baza plantei, aici se observă cel mai uşor dacă e atacată. Puteţi scăpa foarte repede de purici dacă daţi pe plantă cu Mospilan (se găseşte în magazine specializate). Eu personal mă feresc de insecticide pentru că am copii mici, şi de aceea folosesc o metodă „bătrânească”, pun un căţel de usturoi în pământ şi îl las să crească. E o metodă foarte bună, vă promit.

Mulţi iubitori de hibiscus se plâng că planta nu vrea să înflorească. Eu le tund pe cele care vreau să facă flori în fiecare primăvară şi le scot la aer cel puţin o lună. Dar atenţie! Dacă sunt expuse direct la soare frunzele vor cădea. Dar chiar şi plantele care nu înfloresc pot fi deosebit de decorative. Eu am un colţ cam goluţ în bucătărie şi am pus o plantă pe care nu am mai tuns-o. A crescut până la tavan şi încet a umplut golul. Merită încercat!

Leave a Reply

