Câte plante sunt de-ajuns într-un cămin?

Too many plants

Consider că e foarte important să fii echilibrat atunci când îţi decorezi căminul cu plante. Cred asta pentru că am păţit-o pe pielea mea. Mi-am adunat atâtea plante în apartament că abia puteam păşi de ele, şi oriunde stăteam o ramură îmi ţinea de umbră, dacă ştiţi ce vreau să zic. Să nu mai vorbesc de faptul că de-abia mai vedeam lumina zilei din cauza lor.

Un alt motiv pentru care cred că e bine să fii moderat e că îţi ia o grămadă de timp să le îngrijeşti, ori uiţi să o faci şi atunci te trezeşti cu casa plină de cotoare şi frunze îngălbenite. Am văzut case unde nu puteai scăpa un ac din cauză că gazda iubea prea mult florile, dar când te uitai mai atent nu găseai o plantă frumoasă, plină de viaţă.

Dar să nu cădem nici în cealaltă extremă, adică să ne lipsim căminul de plante în totalitate. O casă fără nicio plantă e rece, neprimitoare. Eu cred că şi dacă nu-ţi plac florile (e foarte normal acest lucru, nu suntem toţi la fel, Doamne fereşte!), poţi îngriji una sau două. E ca şi cum nu-ţi place să speli vasele, dar o faci de nevoie.

Dar atenţie! Fie că ai o plantă sau zece, legea de bază e să fie bine îngrijite. Sunt decorative doar dacă radiază de sănătate.

Leave a Reply

